سایت‌پردازان

دقیقا انتظارتان از راه اندازی وب‌سایت چیست؟

می‌خواهید سایتتان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟

هزینه راه اندازی یک سایت چقدر است؟

بجز هزینه راه اندازی، آیا سایت هزینه دیگری هم دارد؟

چقدر طول می‌کشد از سایت درآمد داشته باشید؟ ( یا به صفحه اول گوگل برسد؟)

آیا خودتان می‌توانید سایت را مدیریت کنید؟

این‌ها و پرسش‌های مشابه، موضوعاتی هستند که در اینجا می‌خواهم به آنها بپردازم و تصویر روشنی برای شما ایجادکنم.

در ابتدا باید برای خودتان به طور کاملا روشن و شفاف هدف و انتظارتان را از داشتن وب‌سایت مشخص کنید. برای این منظور، یک دفترچه کوچک یا چند برگ کاغذ بردارید و چند روز هر آنچه به ذهنتان می‌رسد، یادداشت کنید. مثلا فروش بیشتر، ارتباط با مشتری، ارائه گالری از محصولات، معرفی خودتان، ارائه اطلاعات به مخاطبتان و افزایش سطح آگاهی آن‌ها و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد.

سپس، مدتی برای دیدن سایت‌های مختلف، به ویژه سایت‌های مشابه کسب و کار یا هدف خود وقت بگذارید. هر نکته، ایده و اجزایی که به نظرتان جالب یا لازم آمد، با نشانی سایت و آن جزء مورد نظر یادداشت کنید.

این بررسی به شما کمک می‌کند تا از آنچه می‌خواهید در پایان کار دریافت کنید، تصویر روشن‌تری داشته باشید و مشخص‌تر به طراح سایت بگویید چه می‌خواهید.

موضوع بعدی، هزینه‌های یک سایت است. هر سایتی دو دسته هزینه دارد: هزینه‌های راه اندازی و هزینه‌های مدیریت و نگهداری که برای اطلاع کامل‌تر از هزینه‌ها، مقاله «هزینه‌های یک سایت» را مطالعه کنید.

پرسش بعدی این است که آیا خودتان می‌توانید سایت را مدیریت کنید یا برای مدیریت و نگهداری آن باید یک نفر را در مجموعه کسب و کار خود داشته باشید یا کلا به فرد دیگری بسپارید؟ اصولا برای مدیریت یک سایت به چه دانش و مهارتی نیاز هست؟ این موضوع را در مقاله «مدیریت و نگهداری سایت» به طور کامل شرح داده‌ام.

حتما مانند هر کس دیگری می‌خواهید سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود. چون بیشتر مردم فقط صفحه اول گوگل را نگاه می‌کنند و کمتر به صفحات بعدی می‌روند. خوب، چطور می‌توانید سایتتان را به چنین جایگاهی برسانید؟ آیا این کار در زمان کوتاه امکان دارد؟ پرسش‌هایی از این دست به مفهومی به نام سئو مربوط می‌شوند. سئو (seo) به طور خلاصه دانش و مهارت افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو – مثل گوگل – است. پس حتما مقاله «سئو» را کامل و عمیق مطالعه کنید تا درک درستی از مفهوم سئو داشته باشید وگرنه با وجود صرف هزینه، سایتتان دیده نمی‌شود و شما به هدفتان نمی‌رسید.

بنابراین، پیش از سفارش سایت خود به هر طراح سایتی، اطلاعات و آگاهی خود را درباره تمام نکاتی که در این مقاله و دیگر مقالات مرتبط بیان شده تکمیل کنید و با دیدی باز سایتتان را سفارش دهید. امیدوارم داشتن سایت به ارزش‌های کسب و کار، شرکت و آنچه مد نظرتان است، بیفزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *