سایت‌پردازان

یک سایت دو دسته هزینه دارد:

الف) هزینه‌های راه اندازی:

در شروع و برای راه ندازی سایت لازم است یک دامنه یا همان نشانی اینترنتی بخرید. همچنین یک فضایی را برای نگهدای سایت خود اجاره کنید که به آن می‌گوییم هاست. این دو، هزینه چندانی ندارند به ویژه اگر بخواهید از دامنه ir استفاده کنید. بیشترین هزینه در شروع، هزینه طراحی سایت است که به شرکت یا فردی که برایتان کار طراحی سایت را انجام می‌دهد، می‌پردازید.

هر کدام از هزینه‌های گفته شده، بسته به عوامل مختلف می‌تواند کم یا زیاد باشد.

ب) هزینه‌های مدیریت و نگهداری:

پس از این که سایتتان آماده شد، لازم است در قسمت‌های متخلف آن محتوا بگذارید. مثل محصولات، عکس‌ها و مقالات، معرفی شرکت، راه‌های ارتباطی مخاطب با شما و موارد دیگر؛ همچنین باید به طور مرتب سایت را به روزسانی کنید به ویژه اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید. باید دست کم هر چند روز یکبار محصولات جدید را همراه با قیمت، ویژگی‌ها و تصویر آن در سایت بگذارید به طور خلاصه باید سایت را مدیریت کنید. اگر خودتان یا یکی از کارکنان شرکتتان بتوانید این کار را نجام دهید، نیازی به پرداخت هزینه ندارید وگرنه باید برای مدیریت سایت به یک نفر که توانایی چنین کاری دارد، هزینه بپردازید.

هزینه سئوی سایت:

پیش از این که به هزینه سئو بپردازیم، ببینیم سئو یعنی چه.

موتورهای جستجوگر مانند گوگل در پاسخ به یک جستجو سایت‌هایی را برای کاربر نشان می‌دهند که این سایت‌ها را بر اساس مفید بودن و میزان بازدیدی که دارند، در نتایج جستجو می‌آورند. پس سئو به مفهوم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

شاید بپرسید یعنی چه بهینه سازی؟ وقتی شما یک مطلب در زمینه کاری خودتان می‌نویسید، ممکن احتمالا از نظر فنی و زمینه کاری شما عیب و ایرادی ندارد اما لازم است نکاتی در آن رعایت شود تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری پیدا کند. این کار به علاوه نکات دیگری معمولا توسط افرادی که متخصص سئو هستند، انجام می‌شود.

حالا که با مفهوم سئو آشنا شدید، متوجه می‌شوید که برای سئوی سایت هم باید هزینه کنید چون اگر سایت شما دیده نشود، عملا درآمدی هم برای شما ایجاد نمی‌کند.

پس به طور خلاصه هزینه‌های سایت عبارتند از:

هزینه‌های راه اندازی شامل: دامنه، هاست و طراحی سایت

هزینه‌های مدیریت و نگهداری شامل: مدیریت سایت و سئو

یادتان باشد سایت شما همان فروشگاه و مغازه شما در اینترنت و دنیای جدید است. همان طور که برای دکور و تابلوی فروشگاه خود هزینه می‌کنید، برای سایتتان هم لازم است هزینه کنید و این در واقع سرمایه‌گذاری است نه هزینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *